TYLKO U NAS. Katarzyna Cichopek o byciu jedną z Najcenniejszych Kobiecych Marek Osobistych w Polsce: "Wierzę w siłę własnej drogi"
W tegorocznym rankingu magazynu "Forbes" Katarzyna Cichopek znalazła się w gronie 100 Najcenniejszych Kobiecych Marek Osobistych w Polsce. Marka osobista gwiazdy została wyceniona na 247,8 mln złotych. W rozmowie z redakcją naszego serwisu prowadząca "halo tu polsat" opowiedziała o latach pracy nad budowaniem marki, największych wyzwaniach i marzeniach.

Katarzyna Cichopek na 9. miejscu rankingu magazynu "Forbes". Gwiazda jest jedną z Najcenniejszych Kobiecych Marek Osobistych w Polsce
Magazyn "Forbes" opublikował niedawno ranking 100 Najcenniejszych Kobiecych Marek Osobistych w Polsce. W gronie tych najbardziej cennych, na bardzo wysokiej, 9. pozycji znalazła się Katarzyna Cichopek (1. miejsce w rankingu zajęła Iga Świątek). Cichopek, która w sierpniu 2024 roku dołączyła do ekipy "halo tu polsat" u boku Macieja Kurzajewskiego, w życiu zawodowym zręcznie żongluje swoimi umiejętnościami i talentami. Bo choć karierę zaczęła jako aktorka, dziś jest również dziennikarką, prezenterką, osobowością medialną, a także właścicielką własnego biznesu. Jednocześnie Kasi udaje się utrzymywać stały kontakt z fanami i internautami - jej instagramowy profil śledzi ponad 600 tys. osób. W rozmowie z nami prowadząca "halo tu polsat" zdradziła, jak przez lata udało się jej stworzyć wartościową markę. Gwiazda opowiedziała nam też, jakimi zasadami kieruje się w życiu zawodowym i wyznała, co jest dla niej największym wyzwaniem w tym obszarze.
Beata Maj: Co pani czuje, wiedząc, że pani nazwisko ma tak dużą wartość na rynku?
Katarzyna Cichopek: To przede wszystkim ogromne wyróżnienie, ale i potwierdzenie, że 25 lat nieustannej pracy w mediach - w serialu, programach na żywo, formatach rozrywkowych i własnych projektach - buduje realną wartość. Od ćwierć wieku jestem częścią telewizji - jako aktorka, prezenterka, osobowość. Przez ten czas konsekwentnie pracowałam na zaufanie widzów i partnerów. Dziewiąte miejsce na liście Forbes Woman to dla mnie sygnał, że ta droga ma sens. Ogromnie doceniam również zaangażowanie emocjonalne moich fanów - zarówno w kontekście mojej pracy zawodowej, jak i życia prywatnego. Wiem, że są ze mną nie tylko jako widzowie, ale jako ludzie, którzy kibicują mi z serca. To buduje wyjątkową relację.
Katarzyna Cichopek o marce osobistej: "Nie korzystam z pomocy strategów wizerunkowych"
Czy w minionym czasie sama tworzyła pani strategię swojej marki osobistej, czy może korzystała pani z porad ekspertów od wizerunku?
- Nie korzystam z pomocy strategów wizerunkowych. Wszystko, co robię - zarówno w przestrzeni medialnej, jak i biznesowej - wynika z mojego doświadczenia, intuicji i codziennej pracy. Ufam sobie i wiem, dokąd zmierzam. Oczywiście podejmuję decyzje odpowiedzialnie, analizując rynek i potrzeby odbiorców, ale kieruję się autentycznością, nie schematami.

Czy ma pani swoich mentorów lub osoby, które panią inspirują?
- Mam ogromny szacunek do kobiet, które zbudowały silne, profesjonalne marki, nie zatracając przy tym siebie. Cenię osoby, które działają z klasą i spójnie. Inspiruję się najlepszymi - ale nie naśladuję. Wierzę w siłę własnej drogi.
Co według pani odgrywa kluczową rolę w kreowaniu marki osobistej?
- Spójność i wiarygodność. Marka osobista nie powstaje z dnia na dzień - to efekt długoletniej pracy, decyzji zawodowych, wartości, które się komunikuje, i sposobu, w jaki traktuje się ludzi. W moim przypadku to także ciągłość - widzowie obserwują mnie od lat w serialu, który właśnie świętuje swoje 25-lecie, w programie śniadaniowym "halo tu polsat", gdzie jestem z nimi na żywo, oraz w projektach rozrywkowych, które prowadzę, czy intensywnej obecności w social mediach, gdzie jestem kontakcie z moimi obserwatorami. Ta stała obecność buduje zaufanie.
Katarzyna Cichopek o zarządzaniu wizerunkiem: "Kluczowe jest, by nie reagować impulsywnie"
Czy dziś łatwo jest zarządzać własnym wizerunkiem i marką?
- To coraz większe wyzwanie. Świat mediów i internetu zmienia się bardzo dynamicznie. Łatwo paść ofiarą uproszczeń, opinii, nadinterpretacji, pomówień. Dlatego kluczowe jest, by nie reagować impulsywnie, nie dawać się prowokacjom, tylko konsekwentnie realizować swoją ścieżkę. W moim przypadku najważniejsze jest to, by pozostać sobą, nie grać - nawet jeśli przez lata jestem związana z aktorstwem. Autentyczność broni się najlepiej.
Ile jest w tej pracy improwizacji, a ile planowania?
- To bardzo ciekawe pytanie, bo w moim życiu zawodowym jedno i drugie jest równie ważne. Planowanie to podstawa - szczególnie przy projektach medialnych, prowadzeniu marki YA, czy długofalowych działaniach zawodowych. Ale praca w telewizji na żywo uczy też elastyczności, refleksu, reagowania tu i teraz. Improwizacja - podparta doświadczeniem - to często największa siła.
Kasia Cichopek planuje rozwój swej marki
Czy ma pani marzenia związane z rozwojem swojej marki?
- Zdecydowanie tak. Marka YA to dla mnie kolejny, bardzo osobisty etap zawodowy. Chcę ją rozwijać z szacunkiem do kobiet, dla których ją tworzę - mądrze, pięknie i odpowiedzialnie. Wierzę, że można łączyć wrażliwość z przedsiębiorczością. Nie zamykam się na nowe pomysły - przeciwnie, nieustannie ich szukam. Moim celem jest rozwój - nie dla samego działania, ale po to, by każda kolejna inicjatywa była wartościowa i potrzebna.
Dziękuję za rozmowę. Jeszcze raz gratuluję wyróżnienia i życzę pani wielu sukcesów, satysfakcji i radości z pracy.
Zobacz też: