Od niewielkiego gospodarstwa na półki w całej Polsce. Rodzinna firma podbija rynek herbat

Płatna współpraca

Wszystko zaczęło się w 1976 roku, gdy Wojciech i Maria Piaseccy kupili gospodarstwo. Miejsce, które miało stać się fundamentem ich przyszłego biznesu, początkowo było… ruderą! W dodatku dwa lata później nastąpiła zima stulecia i zające zniszczyły całe nasadzenie jabłoni, co niemal doprowadziło firmę do bankructwa. W jaki sposób udało im się stworzyć wiodące przedsiębiorstwo produkujące ekologiczne herbaty owocowe?

Dziś Bifix to lider na polskim rynku herbat owocowych i ziołowych
Dziś Bifix to lider na polskim rynku herbat owocowych i ziołowychmateriały promocyjne

W połowie lat 70. Piaseccy kupili gospodarstwo, które, jak wspomina pan Wojciech, było w zasadzie   "zbiorowiskiem ruder". Początki nie były łatwe, musieli się mierzyć z niekorzystnymi warunkami pogodowymi i szkodnikami, a w latach 80. sprzedaż owoców była ledwie opłacalna.

Przełom nastąpił w Austrii, gdzie Wojciech Piasecki poprosił o herbatę i podano mu herbatę owocową. To był moment olśnienia - skoro w Polsce uprawia się tak wiele owoców, dlaczego nie wykorzystać ich do produkcji herbat? Pomysł ten stał się fundamentem marki Bifix, która oficjalnie powstała w 1992 roku w Górkach Małych koło Tuszyna.

Od niewielkiego gospodarstwa na półki w całej Polsce. Rodzinna firma podbija rynek herbatmateriały promocyjne

Dziś Bifix to lider na polskim rynku herbat owocowych i ziołowych. Firma, która zaczynała od jednej maszyny pakującej, w ciągu dekady zdobyła półki największych supermarketów, a kolejne dziesięć lat poświęciła na powrót do mniejszych sklepów i sieci lokalnych. "Obecnie nasze herbaty dostępne są w całej Polsce" - podkreśla Wojciech Piasecki.

Firma od początku stawiała na jakość. Piasecki osobiście nadzorował uprawy, sadząc 2,5 miliona roślin, w tym jabłonie, aronie, porzeczki, borówki, maliny i jeżyny. Wszystkie owoce uprawiane są ekologicznie. Rolnicza tradycja przeszła na kolejne pokolenie - dziś w zarządzaniu gospodarstwem i firmą pomagają córki założyciela. "Kontynuowanie tej tradycji jest dla nas zaszczytem" - mówi Maria Piasecka.

Bifix to marka rozpoznawalna i ceniona przez konsumentów. Firma zdobyła liczne nagrody, w tym złoty Laur Konsumenta oraz tytuł Dobra Marka. Jej misją jest dostarczanie naturalnych, zdrowych produktów tworzonych z najwyższą starannością.

Płatna współpraca

materiały promocyjne
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?